Vårbergs Vårdcentral

Vårbergs Vårdcentral

På Vårbergs Vårdcentral arbetar personal från flera olika yrkeskategorier. Hos oss arbetar legitimerade specialister inom allmänmedicin, ST-läkare, AT-läkare, underläkare, psykologer, sjuksköterskor, undersköterskor samt medicinska sekreterare.

Vi ger dig en kvalificerad medicinsk bedömning och strävar efter att hjälpa dig på bästa sätt. Vi utreder och behandlar de flesta sjukdomar och åkommor. Vi ordnar även med en remiss till specialistvård om behovet finns.

NYHET!
Vi på Vårbergs vårdcentral vill nu informera om att vi erbjuder digital vård i form av videosamtal till dem som är listade hos oss. För att boka ett läkar-, sjuksköterske- eller psykologbesök via video kontaktar du vårdcentralen som vanligt via telefon på 08-120 512 00.

Det som behövs för att vi ska kunna genomföra besöket med dig är att du laddar ned APP:en som heter vårdX3, den går att ladda ned gratis via Appstore eller Googles motsvarighet. Du behöver även ha Mobilt BankId.

När du varit i kontakt med oss och bokat dit första videobesök ska du:
1.Ladda ned appen.
2.Det kommer upp en ruta där du ska fylla i vårdgivarkod. Där ska du skiva qualicare (med små bokstäver) och tryck på OK.
3.Godkänn notiser samt tillgång till kamera och mikrofon på telefonen.
4.Logga in med Bank id. Detta behövs endast första gången.


Du kommer sedan få bekräftelse med bokad tid med läkare, sjuksköterska eller psykolog som du måste godkänna. När det är dags för ditt videobesök ringer vi upp dig och du behöver bara svara i telefonen för att det ska fungera

Det är samma patientavgift för videobesök som för fysiska besök. Du kommer få hem en faktura efter besöket. Frikort gäller. Har du bokat ett videomöte gäller samma avbokningsregler som för fysiska besök och du måste avboka mötet minst 24 timmar innan bokad tid, annars debuteras du för uteblivet besök.

In English:
We at Vårberg’s health center (Vårbergs Vårdcentral) want to inform that we now offer video appointments with a doctor, nurse or psychologist. In order to schedule an appointment for a video call from our nurses/doctors/psychologists, you have to;

1.Download the ”VårdX3” app on your smartphone, (Apple or Android).
2.Start the VårdX3 app.
3.Make sure that you accept all notifications and allow use of the inbuilt camera and microphone for the VårdX3 app.
4.At the prompt: Choose Caregiver (ie “Vårdgivarkod”) – put in qualicare in lowercase letters and press the OK button to continue.
5.You will now be prompted to log in with your mobile Bank-ID. This is required only the first time you launch the VårdX3 app.
6.Once logged in, you will be greeted with an appointment (scheduled date/time) for when a nurse or doctor will contact you. When the appointment starts, we will call you. You have to be available and ready to answer the call then.


If you have any questions regarding the app, please call +46-8-120 512 00 in good time before your appointment.

The video appointment/meeting costs as much as a regular visit to the health center (ie. “Vårdcentral”). An invoice will be sent to you after the appointment.

Please notice that if you need to reschedule the appointment, or even cancel it, you have to contact us at a minimum 24 hours before the appointment. Otherwise we will invoice you for a missed visit/appointment.

I menyn till vänster kan du läsa mer om Vårbergs Vårdcentral